چگونه می‌توان بیت کوین را خریداری کرد؟



بیت کوین را میتوان از صرافی‌ها یا مستقیماً از طریق افراد دیگر خریداری کرد.

شما می‌توانید بیت کوین را به روش‌های مختلفی خریداری کنید از پول نقد،کارتهای اعتباری و کارت بانکی گرفته تا انتقال وجه یا حتی با استفاده از سایر ارزهای رمزنگاری شده. بسته به اینکه از چه کسانی خریداری می‌کنید و در کجا زندگی می‌کنید.

اولین قدم راه اندازی کیف پول برای ذخیره بیت کوین است. چه بخواهید بیت کوین را به صورت آنلاین یا با پول نقد بخرید، به آن نیاز خواهید داشت. کیف پول شما می‌تواند یک کیف پول آنلاین (کیف پول داخلی یک صرافی یا کیف پول مستقل) یک کیف پول دسکتاپ، کیف پول موبایل یا کیف پول‌های آفلاین (مانند کیف پول سخت افزاری یا  کیف پول کاغذی) باشد.

مهمترین قسمت هر کیف پول نگه‌داری کلیدها و یا رمزهای عبور به صورت کاملاً امن است. اگر کیف پول خود را از دست بدهید، دیگر به بیت کوین ذخیره شده در آن دسترسی نخواهید داشت. علاوه بر این، هرگز بیش از توان مالی خود سرمایه گذاری نکنید زیرا ارزهای رمزنگاری شده بی‌ثبات هستند و قیمت آن‌ها نیز می‌تواند کاهش یابد.

اگر می‌خواهید بیت کوین را به صورت آنلاین بخرید، می‌توانید در صرافی‌های ارز دیجیتال یک حساب باز کنید که از طرف شما بیت کوین را خریداری کند یا بفروشد. در حال حاضر صدها صرافی با میزان نقدینگی و امنیت متفاوت در حال فعالیت بوده و موارد جدید نیز همچنان ظهور می‌کنند در حالی که برخی صرافی‌ها نیز به دلیل هک شدن بسته می‌شوند. بهتر است قبل از انتخاب صرافی درباره‌ی آن تحقیق کنید ممکن است شما به اندازه کافی خوش شانس باشید که چندین صرافی معتبر برای انتخاب داشته باشید، یا ممکن است بر اساس منطقه جغرافیایی شما تعداد کمی صرافی وجود داشته باشد.

برای مبادلات با حجم بالا صرافی هایی شامل Coinbase،Bitfinex ،Bitstamp  و Poloniex مناسب هستند و برای مبالغ کم، اکثر صرافی‌های معتبر به خوبی کار می‌کنند.

با تصویب مقررات مربوط به احراز هویت مشتری (KYC) و مبارزه با پولشویی (AML) ، بسیاری از صرافی‌ها اکنون برای ایجاد حساب نیاز به احراز هویت دارند که معمولاً شامل یک عکس از کارت شناسایی،کارت بانکی و برگه دست نوشته است.

اکثر صرافی‌ها پرداخت از طریق نقل و انتقالات بانکی یا کارتهای اعتباری را می‌پذیرند و برخی تمایل دارند با نقل و انتقالات پی پال کار کنند. آن‌ها معمولاً برای هر معامله کارمزدی را دریافت می‌کنند که شامل هزینه استفاده از شبکه بیت کوین است.

انجام یک تراکنش بیت کوین از چند دقیقه تا چند روز طول می‌کشد، که بستگی به میزان ترافیک در شبکه و همچنین کارمزد تراکنش دارد.

هنگامی که صرافی وجه را دریافت کرد، مقدار متناظر بیت کوین را از طرف شما خریداری می‌کند و آن‌ها را به کیف پول صرافی واریز می‌کند. سپس شما باید ارز دیجیتال را به کیف پول خود منتقل کنید.

اگر ترجیح می‌دهید بیت کوین را با پول نقد خریداری کنید، پلتفرم‌هایی مانند LocalBitcoins 


به یافتن افرادی در نزدیکی شما که مایل به مبادله بیت کوین با پول نقد هستند کمک


 می‌کند. همچنین LibertyX  که شبکه گسترده خرده فروشی بیت کوین توسط خودپردازها در 


ایالات متحده آمریکا است لیست های خرده فروشی بیت کوین در سراسر ایالات متحده را لیست می‌کند که در آن می‌توانید پول نقد را با بیت کوین عوض کنید. WallofCoins ،Paxful  وBitQuick  نیز شما را به یک شعبه بانکی در نزدیکی شما هدایت می‌کنند که به شما امکان می‌دهد سپرده نقدی ایجاد کنید و چند ساعت بعد بیت کوین دریافت کنید.

دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین دستگاه‌هایی هستند که بیت کوین را در ازای دریافت پول به کیف پول شما ارسال می‌کنند. آن‌ها به روشی مشابه خودپردازهای بانکی کار می‌کنند. پس از پرداخت وجه، کد QR کیف پول خود را مقابل صفحه نمایش نگه دارید و مقدار بیت کوین به حساب شما ارسال می‌شود. Coinatmradar می‌تواند به شما کمک کند تا یک دستگاه خودپرداز بیت کوین در نزدیکی خود پیدا کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد