استخرهای استخراج بیت کوین چیست؟


یکی از اولین سؤالات احتمالی که استخراج کنندگان  بیت کوین با آن روبرو هستند این است که آیا به صورت انفرادی استخراج ‌کنند یا به یک استخراستخراج بپیوندند. دلایل زیادی برای استفاده از استخرهای استخراج و همچنین مخالفت با آن وجود دارد.

اگر در حال تصمیم گیری در مورد عضویت در استخر استخراج هستید، بدانید که این روش دارای جوانب مثبت و منفی یکسانی است. در صورت استخراج به صورت انفرادی نیازی به تقسیم پاداش نیست، اما احتمال دریافت جایزه به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. در طرف مقابل با عضویت در استخر استخراج احتمال حل بلاک و برنده شدن جایزه بسیار بیشتر است، اما این پاداش بین همه اعضای استخر تقسیم خواهد شد.

بنابراین، پیوستن به یک استخر استخراج باعث ایجاد یک درآمد ثابت می‌شود، حتی اگر هر پرداخت نسبت به پاداش کامل بلوک که در حال حاضر 25/6 BTC است کم‌تر باشد. توجه به این نکته ضروری است که قدرت استخر استخراج نباید بیش از 51٪ از قدرت هش شبکه باشد. اگر یک نهاد واحد در نهایت بیش از 50٪ از قدرت محاسبات شبکه ارز رمزنگاری شده را کنترل کند، از نظر تئوریک می‌تواندکل شبکه را نابود کند.

یکی دیگر از مواردی که در هنگام استخراج انفرادی باید در نظر داشت سختی شبکه (Difficulty) است. در حال حاضر میزان سختی شبکه آنقدر زیاد است که عملاً سودجویان نمی‌توانند کسب سود نمایند. مگر اینکه به طور اتفاقی مکانی پر ازدستگا‌ه‌های ASIC در شرایط قطب شمال داشته باشند. اگر شما یک فرد مبتدی هستید، عضویت در استخر استخراج یک روش عالی برای دریافت پاداش کم اما در مدت زمان کوتاه است. در واقع، استخرهای استخراج راهی برای تشویق و انگیزه به ماینرهایی هستند که در مقیاس کوچک کار می‌کنند.

یکی از روش‌های استخراج، استخراج ترکیبی (merged mining) است. دراین روش بلاک‌های حل شده برای بیت کوین را می‌توان برای ارزهای دیگر که از الگوریتم اثبات کار مشابه استفاده می‌کنند مانند Namecoin و Devcoin  نیز استفاده کرد.

ماینرهایی که برای اولین بار می‌خواهند استخراج کنند و فاقد سخت افزار قدرتمند هستند، بهتر است به جای بیت کوین روی آلت کوین‌ها تحقیق و بررسی انجام دهند، به خصوص ارزهایی که مبتنی بر الگوریتم اسکریپت (Scrypt) هستند نه SHA25. دلیل این امر دشواری زیاد محاسبات بیت کوین برای پردازنده‌های رایانه‌های شخصی معمولی است.

هنگامی که تصمیم به پیوستن به یک استخر استخراج گرفتید، باید نحوه تقسیم پرداخت‌های هر استخر و کارمزد آن را بررسی کنید. کارمزدها معمولاً از 1٪ تا 10٪  متفاوت است. با این حال، برخی از استخرها کارمزد کم نمی‌کنند.

روش‌های زیادی برای تقسیم پرداخت توسط استخرها وجود دارد. بیشتر استخرها برای این کار بر روی مقدار سهام که یک ماینر به عنوان اثبات کار به استخر ارائه کرده، تمرکز دارند.

دو نکته را در خاطر داشته باشید: اولاً، استخراج فرآیندی برای حل معماهای رمزنگاری است. ثانیاً، فرآیند استخراج از یک سطح سختی برخوردار است. هنگامی که یک ماینر یک بلاک را حل می‌کند، یک سختی مربوط به راه حل وجود دارد. اگر درجه سختی راه حل استخراج کننده از سختی کل ارز بالاتر باشد، به بلاک‌چین ارز اضافه می‌شود و پاداش دریافت خواهد شد.

علاوه بر این، استخر استخراج میزان سختی خود را بین 1 و سختی ارز را تعیین می‌کند. اگر یک ماینر بلاکی را بازگرداند که یک سطح سختی بین سختی استخر و سختی ارز را داشته باشد، بلاک به عنوان سهم ثبت می‌شود. این بلاک‌های مشترک هیچ کاربردی ندارند، اما به عنوان اثبات کار ثبت می‌شوند تا نشان دهند که ماینرها در تلاش برای حل بلاک‌ها هستند. این سهم‌ها همچنین نشانگر قدرت پردازش هستند، هرچه سخت افزار بهتر باشد، تعداد سهم بیشتری تولید می‌شود.

ساده‌ترین نسخه تقسیم پرداخت‌ها از این طریق مدل پرداخت به ازای هر سهم (PPS) است. تفاوت در نرخ پرداخت برای هر سهم است. به عنوان مثال:

·         SMPPS: پرداخت حداکثری مشترک به ازای هرسهم. در این روش هرگز پرداختی بیشتر از درآمد استخر صورت نمی‌گیرد.

·         ESMPPS: پرداخت حداکثر اشتراک همسان به ازای هرسهم. مانند SMPPS است، اما پرداخت را بین همه بصورت عادلانه همسان می‌کند.

·         RSMPPS: پرداخت حداکثری مشترک فعلی به ازای هرسهم. مانند SMPPS است، اما هدف این سیستم این است که در ابتدا آخرین استخراج‌کنندگان را اولویت بندی کند.

در کنار بیت کوین استخرهایی برای استخراج برخی دیگر از ارزها از جمله zcash ، litecoin  یا ethereum وجود دارد. برخی از محبوب‌ترین‌ استخرهاBTC.com ، Slush Pool  و AntPool هستند.

پس از تصمیم گیری برای استخراج ارز و استخر مورد استفاده، وقت آن است که شروع به کار کنید. شما باید یک حساب کاربری در وب سایت استخر مورد نظر خود ایجاد کنید. پس از داشتن یک حساب کاربری، باید کارگر ایجاد کنید. برای هر سخت افزار استخراج که استفاده می‌کنید می‌توانید چندین کارگر ایجاد کنید. تنظیمات پیش فرض در بیشتر استخرها این است که برای کارگران یک شماره به عنوان نام آن‌ها و x به عنوان رمز عبور خود اختصاص داده می‌شود، اما شما می‌توانید این موارد را تغییر دهید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد